Varför betalar jag svinpälsar?

 
Gunnar är en gammal man. Han behöver lite att stödja sig mot. Det kan han tydligen glömma om tjänstemän får bestämma. Beklämmande.
 
Självfallet är allt hanterat på ett "korrekt" sätt och det får vi ju tro på speciellt när det är betrodda tjänstemän som säger så och är uppbackade av sin chef:
 
 
Men visst uppstår frågetecken om uppgifterna nu är rätt. Vad i hela fridens namn är vitsen med att djävlas med en gammal trotjänare? Det läggs ju pengar på så mycken annan skit i vårt avlånga välfärdsland.
 
Men det är väl tiderna — vad nu det innebär.
 
Uppdaterat: Svante påvisade att det finns fler tokstollar. Denna gång handlar det om en person utan ben som tydligen kan ta sig fram på annat sätt (HD). Och båda från mitt älskade Skåne. Det svider i mitt hjärta!
 

Kommentarer
Postat av: Svante Svensson

http://hd.se/svalov/2013/01/28/mister-sin-rullstol-trots-att-hon/
Undrar om Skåne är överrepresenterat i elakhet, eller om det gäller hela landet.
Svante

2013-02-01 @ 17:36:54
URL: http://svantesblogg.bloggo.nu/
Postat av: Ipse Cogita!

Svante:

Tackar och sidan är uppdaterad!

2013-02-01 @ 17:48:38
URL: http://store.blogg.se
Postat av: Mikaela

Hej!
Vill bara medela att Gunnar kommer att få en sprillans ny rullator levererad till sig i början på nästa vecka. Det här har funnits i mitt huvud sen januari när jag såg artikeln. Så nu hade jag äntligen råd att köpa en ny till honom :-)
Man tar fan inte en gamal mans rullator !!!

Mvh Mikaela

2013-03-27 @ 07:39:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0