Intressant

 
Även om topplocket ryker på många när professorn talat så ligger det en hel del i resonemanget. Viss matte skall vi så klart behärska för att göra livet lite enklare men var gränsen skall gå kan säkerligen diskuteras. I sammanhanget kanske man också skall införa när man skall kunna matematik och andra ting. Nu, för att det skall så vara, eller när man behöver kunskapen. Man pratar ju om livslångt lärande.
 
Jag tycker han har en poäng och själv hade jag BC i matte när jag lämnade skoleländet, jag hade ingen bra matteskalle. BC för den oinvigde är dagens F fast sämre. Det har inte hindrat mig från att jobba på bank i många år, på ett av Sveriges större dataföretag samt som nu som egen företagare.
 
Själva professorns angreppssätt förtjänar definitivt att vi tänker om med omtanke.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0