Undrar var feministerna är?

 
Tydligen är det så här: "Drygt 1 000 våldtäkter har anmälts i länet under årets första sju månader.
En stor del av ökningen gäller våldtäkter av flickor under 15 år."
 
Det gäller Stockholms län och jag antar att poliserna även här "sysslar med annat".  Med den takten så skulle antalet våldtäkter bara i Stockholm bli över 1700 per år.
 
Som jämförelse kan nämnas att hela Danmark (5,6 miljoner invånare) har c:a 420-490 per år.
 
Jag måste tillåta mig undra vad tusan som pågår och inte minst, varför är det så tyst — från alla håll?
 
Feministernas frånvaro kan jag förstå, de håller mer på med att sabla ner på alla män och hitta på nya ord likt gubbslem så hos dem kan man inte finna stöd, men alla andra. Politiker, poliser, journalister (ha,ha) och andra?
 
Skamligt är vad det är.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0