Vad händer i EU nu då?

 
Som vanligt snurrar jag runt lite på nätet och det börjar dyka upp underligheter om EU:s solvens. Innan året är slut kommer EU att vara bankrutt. Det enda som gör att jag inte tror på att det händer är att EU alltid fifflat sig ur besvärligheter och det kommer man troligen att göra även denna gång.
 
 
Jag noterar speciellt att man inte får skjuta skulderna framför sig utan saker och ting skall betalas inom giltigt år. Som sagt, de hittar nog på något fräckt så att de kan fortsätta sin färd mot avgrunden.
 
Det som dyker upp i mitt konspiratoriskt lagda sinne, åtminstone när det gäller EU-frågor, är Cypern. Kan de utan större protester sno hälften av stålarna där så tänk vad de kan hitta på i hela EU.
 
Merkel har ju redan upptäckt att det inte är så smart att sno stålar från bankkonton; de insatta hade redan flyttat sekinerna. Hennes idé är i stället att införa fastighetsskatter, fastigheter kan man inte med en knapptryckning flytta.
 
EU är en rufflarorganisation.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0