Skäms påg — eller inte!

 
Har varit och handlat. Det blev lite av varje: hummer, fryst; löjrom, färsk; falukorv och spagetti; mjölk (till brylépuddingen), vispgrädde, smör och bregott; spenat, fryst; pålägg: levepastejen, kokt skinka och ost; juice med bitar i; diverse grönsaker (tvingad av hustrun); pizza, fryst; cigarrer; diverse tändmaterial till braskvällen; Saskia-vatten och blåbärssoppa och visst fick jag ner en tysk fläskfilé också.
 
På annat ställe inhandlades Wiskey, vin (i box) samt en pava Pol Roger (bästa skumpan för mig).
 
Enligt undersökningen, ytterst oseriös så klart, så skall jag nu känna som en kvinna med PMS. Jag skall huka mig och försöka gömma mig när jag lassar upp vissa varor och jag skall glatt och leende vifta med hummern i luften och riktigt känna hur andra reagerar med avund.
 
Vissa undersökningar är trovärdigare och viktigare än andra. Detta är en sådan. Tänk så enklet det blir att få status framöver — handla rätt varor!
 
Skumpan är nu framtagen, drickes med start 17.01 samtidigt som cigarren förbereds i samma veva. Brasan är tänd (den sista innan sommaren?) och livet ter sig lev-värt.
 
Skål!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0