Browsing lite

Jag hittar saker.
 
Håller på och sätter mig in i USA och deras vapenlagar och -rättigheter. Då hamnar man också i statisktik över mördade med skjutvapen och där ligger USA pyrt till. Men om man ser på våldsam brottslighet oavsett vapen då blir bilden helt annorlunda. USA är då helt plötsligt ett mycket säkert land.
 
Nu vaknade intresset kring hur det ser ut för övrigt med brott och sånt. Så jag flöt iväg lite på nätet och visst blev jag lite förvånad. Håll nu för guds skull i huvudet att det är statistik från olika håll men ändå ...
 
Först ut Civitas:
 
 
Sen har vi nationmaster:
 
 
Och sen, troligen ytterst oseriöst, dailymail:
 
 
Lite förvånad är jag som sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0