SJ och kunder går ej ihop!
Ja, då blir det flyg även till fjällen,den enda gången jag tar tåget eftersom det inte går att flyga med gastub. Har aldrig lyckats köpa en biljett i Murjek, ingen automat, sällan i Gällivare, automat trasig. Kundförakt var ordet.
Elina:
Du ser, kundföraktet är nog totalt. SJ säger säkert — gastub? tänkte inte på det!
Tack för övrigt:)
Nyfiken blir jag så klart på just gastuben men du behöver inte förklara!
Jag kan väl få passa på att nämna att SJ även skiter i att följa det europeiska tvingande direktivet om ersättning vid tågförseningar (jag råkar tycka att tvingande EU-regler kan vara bra).
Vid resor som SJ har sålt genomgående biljett till, där delsträckor trafikeras av andra tågoperatörer så betalar SJ endast förseningsersättning för "sina" sträckor, till och med när förseningen har uppstått på SJs sträckor. Jo, det är faktiskt sant.
Förutom att det är i strid med EU-direktivet så är det ju direkt oförskämt mot den kund som man sålt biljett till, att inte ta ansvar för hela den sålda tjänsten.