Takhöjd noll!

 
Tyst min mun så får du socker verkar vara tidens melodi. Visserligen var Täppas påhopp på Vilks i sne’aste laget men därifrån till att beröva honom rätten att sända radio är steget långt. Låt vara bara för en vecka, om nu det är rätt, men ändå.
 
Det står verkligen klart att yttrandefriheten är under rejäl attack varför det blir än vikigare för oss alla att så ofta som möjligt säga precis vad vi tycker. Den enda gränsen jag kan se handlar om vanlig hyfs.
 
Nu förvånar det inte mig att det är just radion (Täppas sänder i P1) som lägger censur på folk. P1:s så kallade vetenskapsradio har sedan lång tid tillbaka censurerat allt inom klimatdebatten, det vill säga sådant som inte är main stream.
 
Radiofolket måste således ta på sig någon form av skammens beklädnad.
 

Kommentarer
Postat av: Olof Andersson

Det är ju rätt harmlöst, iaf jämfört med om man uttalar sig negativt om invandringen. Hade han sagt nåt sånt så hade han sannolikt fått sparken. Det här är det klimat som den politiska korrektheten bygger upp. Det anses vara okej att på olika vis sanktionerna människor man anser ha dålig åsikter.

2012-10-12 @ 07:51:20
Postat av: Ipse Cogita!

Olof:

Tack. Själv ryser jag vid denna ständiga uppmaning: munkavle på.

2012-10-12 @ 11:29:04
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0