Självklart är att det skall det förbjudas!

 
Jag förstår uppriktigt sagt inte varför det här har tornat upp som ett problem. Att tillåta böneupprop, som till skillnad från klockringning innehåller ett religiöst budskap, måste anses direkt störande för mig som inte har en religiös tillhörighet.
 
Jag vill faktiskt ha rätten att slippa påtvingas stollars synpunkter allt emedans jag njuter av livet i min egen lilla värld.
 
Men så långt har den politiska korrektheten tydligen gått, att jag som anti-ist, inte har någon talan.
 
Det handlar så klart inte om religionsfrihet. Hade så varit fallet hade ju även min icke-religion respekterats och då hade det varit tyst i det offentliga rummet.
 
Böneupprop från höga stolpar handlar om att påtvinga andra sin åsikt och det är så långt från frihet man kan komma.
 
Så enkelt var det med det!
 

Kommentarer
Postat av: Roffe

Eftersom Islam är mera en politisk ideologi än en religion kan man inte acceptera böneutrop.
Då måste vi också tillåta att politiska partier får ropa ut sina budskap på offentliga platser.

2012-10-19 @ 21:46:18
Postat av: Ipse Cogita!

Roffe:

DET tror jag det hade blivit ett rejält ballahoo om;)

2012-10-19 @ 23:08:16
URL: http://store.blogg.se
Postat av: ....

Politiska partier får ropa ut sina budskap på offentliga platser, bara inte på samma vis..

Sen spelar det ingen roll vad islam är, vare sig islam eller dess främmande utövare har här att göra.

2012-10-20 @ 14:22:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0