Inte mycket har hänt ...

 
Det har varit tunnt med viktiga ting ett tag. Det kommer så klart att bli värre nu när en sessa skall gifta sig i sommar. Andra viktiga ting kommer liasom i skymundan.
 
Man får således ägna sig åt triviala ting som vad som irriterar en på hotell. Själv har jag den lilla egenheten att jag som första åtgärd alltid kollar duschen. Jag skruvar helt sonika av duschmunstycket från slangen för att omedelbart ta bort vattenspararen som ofta numera sitter där. Jag vill ha full sula på vattnet!
 
Uppmaningar som — "om du vill värna om miljön så hänger du upp din handduk, om inte släng den på golvet" retar mig varför mina handdukar alltid hamnar på golvet, använda som oanvända.
 
Sen blir jag förvånad att detta fortfarande verkar vara ett problem:
 
" ... och var femte irriteras av hotellgäster som paxar solstolar tidigt på morgonen genom att lägga handdukar på dem."
 
Det där ofoget fanns redan tidigt i mitt liv och löstes enklast med att man lugnt avlägsnade handdukarna från sin position, lika lugnt satte sig i stolen och när den högröde tysken eller engelsmannen kom gormande så sa man lugnt: här var ingen handduk när jag kom.
 
Vid vidare konversation, vilken kan gå i riktningen att jag ljuger, så säger man just det: kallar du mig lögnare du son/dotter av en hynda. Sen efterfrågar man bevis på min skuld, bevis som så klart inte finns.
 
Sen brukar jag fylla på med ett litet resonemang som går så här: nu är jag ju inte skyldig till det du säger, men rent principiellt känns det ganska fånigt att de som de facto är uppe på morgonkulan skall stå tillbaks för att ni ligger och drar er, troligen bakis.
 
Jag har aldrig förlorat den diskussionen; det gäller att stå upp mot alla dumheter.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0