SJ älskar krångel!
SJ, detta kundfrånvända företag, stövlar vidare och gör livet svårt för oss resenärer. Nu skall man inte kunna köpa biljetter ombord utan det skall vara klart innan annars väntar böter. Trevligt sätt att bemöta kunderna på vill jag lova!
Anders Åkesson har reagerat med rätta. Om man av någon anledning inte lyckats köpa biljett innan ombordstigning så är man torsk. Jag har många gånger ägnat mer tid åt strulande maskiner på centralen än själva restiden i min jakt på biljetter. Men i SJ:s värld fungerar säkert tekniken alltid; de kan vi ju tydligt se om det snöar mer än tre centimeter.
Anders Åkesson har dock fel på en punkt:
"Den 15 november upphör försäljningen av biljetter ombord. Utvecklingen är både naturlig och logisk, men ställer samtidigt mycket höga krav på att stationsförsäljningen ska fungera snabbare, effektivare och framförallt nära på felfritt." (min fetning).
Utvecklingen är allt annat än naturlig och logisk. Idag finns teknik så att du kan betala snabbt och enkelt i en omfattning som till och med SJ bör ha snappat upp. Nu tror jag inte att SJ fattat det eftersom de har anställt en massa folk vars första och största uppgift tycks vara att se till att göra livet besvärligt för kunderna.
Undrar var de hittar alla dessa människor som har djävlasgener i kroppen?
Kommentarer
Trackback