Klimatkonsensus?




I mitt förra inlägg irriterade jag mig på att forskningschefen Annika Carlsson-Kanyama (Totalförsvarets forskningsinstitut, FOI) i sin tur irriterade sig på att kommunpolitikerna inte accepterade eller trodde på klimatalarmisterna. Så här sades det:



Just nu är jag lite risig, riktigt risig faktiskt med 40° feber sedan 5 dagar, men jag är inte helt dimmig i roten för det. Som svar på ovanstående citerade påstående så skulle ju Annika kunna läsa vad som skrivs i Forbes om saken.

Bara genom att läsa den lilla artikeln så kommer Annikas: entydigt, ledande klimatforskare överens, huvudsak orsakad av människan, att falla platt till marken med en dundersmäll.

James Lovelock säger nu (han sa tidigare att allt i princip är kört):

“…we don’t know what the climate is doing. We thought we knew 20 years ago.  That led to some alarmist books…mine included…because it looked clear cut…but it hasn’t happened [...] the climate is doing its usual tricks…there’s nothing much happening yet even though we were supposed to be halfway toward a frying world now [...] The world has not warmed up very much since the millennium. Twelve years is a reasonable time.” Yet the temperature “has stayed almost constant, whereas it should have been rising…carbon dioxide has been rising, no question about that.”

Sen har vi den här mannen:



Artikeln är inte lång Annika och den är lättläst så du kan väl läsa åtminstone denna. Snälla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0