Flatheten i högsätet




Det är uppenbarligen så att det finns kryphål i lagarna kring när man kan gifta sig. Det fattar jag inte alls. Vissa regler gäller väl nu som då och, som i min närhet när jag var ung, om det finns synnerliga skäl för att inte följa dessa regler då fick man vackert "gå till kungs" för att få dispens.

Men här handlar det säkert om folk från andra kulturer som drar iväg med ungt folk till främmande land och tvångsgifter bort barnet. Dylikt förfarande måste redan idag vara brottsligt och skall så klart bestraffas. Det måste finnas mängder av lagar att tillgå för att sätta sånt folk i djupa källarvalv. Så sätt igång!

Jag har oerhört svårt för den svenska flatheten, främst mot religiösa, som får lulla runt i tillvaron lite som de vill och ibland till och med få hjälp på traven av samhället (jag tänker på omskärelsen av pojkar som är tillåten, dock gäller det ej tjejer av någon anledning).

SvD

Kommentarer
Postat av: himman

Det enklaste är naturligtvis att äktenskap med barn automatisklt blir ogiltiga!

2012-05-24 @ 00:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0