Det här kan man dra långt!




Tydligen tror någon att om man gör reklam för bikinis enligt bilden ovan så kommer kvinnor inte att kolla in tygbitarna utan kvinnor kommer likt en fårskock kolla in solbrännan och rusa till närmaste solställe, inne eller ute, och omedelbart starta grillningen. Låter lite nedsättande mot kvinnor tycker jag. Med modernt språkbruk — kränkande.

Det bör således omedelbart inlämnas en anmälan mot Cancerfonden för kränkning av kvinnor.

Att halvt om halvt anklaga H&M för unga kvinnors framtida död är så långsökt att man tar sig för pannan (vit fortfarande). Men så är nu tiden och värre lär det bli:

"Klädjätten befäster, inte minst hos unga människor, ett skönhetsideal som är livsfarligt."

Detta var således ett av alla skönhetsideal som kvinnor tydligen gillar att följa, trots fara för eget liv. Var och en gör så klart vad den vill men jag har svårt att förstå vad vi skall göra åt det.

500 personer dör tydligen varje år av Malignt melanom så jag vill på intet sätt förringa riskerna, tvärtom, jag har alltid varit ytterst noga med både mig själv och de mina vad det gäller vistelser under solar.

Men var drar vi gränser för vad vi får göra reklam för? Cigg och sprit är avklarat, lättklädda damer som säljer häcksaxar likaså (har något att göra med sexism eller så tror jag), bruna kroppar avprickas och ...?

För övrigt dör det 1.500 per år genom självmord och tio gånger så många försöker. Kan det i vissa fall kopplas till skönhetsideal och i så fall hur mycket och vad och vad tusan gör vi åt det?

Det drar iväg det här.

Jag tror dock att människan må tillåtas fatta sina egna beslut och de pekpinnar som skall fram må hanteras dels utifrån att folk inte är idioter, dels med varsamhet så vi inte hamnar dit jag var på väg — allt måste förbjudas.

DN DN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0