Krav kontra status




Det synes mig vanligt att i vårt land sänka kraven för att lösa diverse problem. Min erfarenhet av det är inte bra; sänkta krav tenderar att bland annat resultera i sänkt status. Varför kraven på våra poliser, vid ansökan, skall sänkas kan man ju undra. Man säger man vill ha "ett bredare urval" men det kan man väl i så fall lösa genom att göra allt kravlöst.

Att medvetet sänka statusen på denna viktiga utbildning, och gud bevars genusanpassa det hela också, är en väg som leder bort, ej hem.

Det verkar också som om man inte behöver vara svensk medborgare, ej heller myndig, för att komma in. Hur tänkte man nu då? En viktig myndighetsperson som ej är svensk och vuxen kan väl inte vara rätt väg att vandra eller ...?

SvD SR

Kommentarer
Postat av: elina

Man tänkte inte eller... samma sänkta krav finns även för militär har jag för mig. Och brandkår ...läkare har också egentligen sänkta krav eftersom många kan usel svenska. Varför är alla viktiga samhällsfunktioner så lågt prioriterade? Syftet?

2012-03-12 @ 09:38:21
URL: http://blogg.iniskogen.se
Postat av: Mikael Oskarsson

Varför har man inte ändrat kraven så att det blir det

männen har haft tidigare. Det måste väl finnas skäl till dessa. Jag har tidigare skrivit att man anställt

personal som är så klen att de inte kan hålla vapnet

så att det laddar om. Respons på detta var någon som tyckte att man skulle ge dessa klenare vapen. Kanske

man skulle fixa svagare kriminella också.

Varför har det blivit så fult och onödigt att

vara stark och vältränad. Som polis kan mycket väl vara först på plats och att då inte orka dra ut någon ur en brinnande bil eller villa pga av att man inte orkar måste kännas för jävligt. Man kan ju inte alltid skicka en flock kvinnliga poliser.

2012-03-12 @ 11:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0