(M)er om politikernas värld




Det verkar som om rötmånaden redan är här. Viktigpettern Kent Persson lanserar en ny myndighet och enda felet med det är att den redan är på väg att inrättas och chef skall tillsättas.

Det är inte konstigt att det blir fel ibland men i detta fallet är det trots allt lite konstigt. Till och med lilla jag visste om hur landet låg och då undrar man ju lite smått vad Kent varit senaste tiden.

Det skall bli intressant att se hur undanflyktsvalserna kommer att gå.

På tv4 förklarar han sig just nu och då kan det låta så här (lite fritt skrivit eftersom jag skriver mens han talar):

"Vi har koll på vad som händer ... Vi vill gå längre, vi vill ha en speciell myndighet för just äldreomsorgen ... Det skall vara hög kvalitet ... Kd har jag respekt för men ... Vi vill mer inom M ... Vi vill fördjupa alliansen ..." och lite till av denna man som får sägas vara urtypen för en nonchalant politisk broiler.

Det blidde, mitt i sommaren, en massa snömos!

SvD SR


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0