Hänsynslösa jägare

 
I förra inlägget nämnde jag att jag var lite trött. Efter genomläsning av artikeln i GP strax innan sänggåendet blir jag ännu tröttare.
 
Ett antal jägare, troligen skottskadade i skallen, har beslutat att inte hjälpa till att leta rätt på trafikskadat vilt på grund av att de inte gillar att det finns vargar i buschen. Mycket dummare än så kan det väl inte bli.
 
Sen uttalar sig intelligentian och då fattar man omfattningen av skottskadan i bollen:
 
 "Och det är ju inte vi som har skadat djuren, det är trafiken." 

Jägare påstås ju vilja vårda viltet, nåja inte ulven, och det vill jag gärna tro på; det kan dock bli lite svårt om man på detta sätt blandar ihop äpplen och päron eller vargar och kid.
 
Men va tusan, lite lidande får man räkna med i djurens värld.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0