Driver människan med mig?




Att kungahuset inte tillhör my cup of tea torde de som följer mina skriverier ha klart för sig. Och visst skall de granskas men det skall finnas rim och reson även i det jobbet. Ovanstående kvinna har noll insikt i hur det där med granskning skall gå till.

Att en reporter står och i medierna och mumlar och säger att jag har sett bilderna på kungen så det är sant att han varit ute på raj-raj. Normal anständighet hade väl varit att säga till den kriminelle: jag ser bilden, jag vill publicera den och om svaret då, som det var, från gangstern blir nej, inte nu, så skall det så klart inte slås på stora trumman.

Journalister borde väl passa sig ity deras förtroendekapital inte är så stort. Marteus ligger sedan länge på minus i den räkenskapen.

Bilden var så klart manipulerad och jag kan inte för mitt liv begripa varför kriminella skall ha större förtroende än kungahuset. Sen undrar jag var vi är i frågan:

"Det finns alla skäl i världen för medierna att granska bernadotterna."

Och, kära Marteus, exakt vad har vi kommit fram till i denna granskning i denna fråga? Inte ett skit som håller för anständiga negativa slutsatser.

Granskning ja, rättvisa ja, men inte en granskning som visar sig bygga på kriminellas lust att komma i rampljuset och som också manipulerar som kriminella har en tendens att göra.

Att mediafolket i normal verksamhet lierar sig med politiker och näringsliv det vet vi, men man behöver ju inte utöka kontaktytan att gälla även den busiga delen av samhället.

Mediafolket ligger snart i varenda säng som finns — allt för en "bra" story!

Expressen
SvD

Kommentarer
Postat av: Gubben

Bra!

2012-01-04 @ 13:58:27
URL: http://gubbens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0