Dold agenda och falska kort




Nu har plantan Ask tagit ton igen, falsk som vanligt. Men när en person som tycker man gör så här så förstår man att hennes omdöme är skralt:

Jag vill skicka grälla kuvert till sexköparna, för jag tror att det värsta som kan hända en sexköpare är att någon i omgivningen ska få reda på vad de gjort, frun eller grannen (..) Vi borde ha gredelina kuvert, det ska vara tydligt, du är misstänkt för att vara ute och köpt sex”, sade Beatrice Ask under seminariet."

Efter tragedin i Oslo så betonade alla vikten av samarbete mellan de olika länderna i Norden. Ändå har Sverige ensidigt beslutat att lämna det Nordiska samarbetsrådet för kriminologi, med omedelbar verkan. Så är vi då där igen, munväder kontra verklig handling.

Hon tycker det är för dyrt. Det kostar 1,3 miljoner om året och det i en budget som är nästan 38 miljarder!

Självklart förstår alla att det inte är pengarna som styr i detta fall. Frågan är dock vad som ligger bakom beslutet; och det lär Asken mörka till dö’dagar!

SR

Kommentarer
Postat av: Svante Svensson

Jag var, och klippte mig i Sveg för något år sedan, Frisörskan frågade vad jag tyckte om Beatrice Ask, och inte visste jag att det var hennes mamma, som klippte mig. Jag är van vid att säga vad jag tycker, och det gjorde jag då också, svaret blev att om henne tycker jag inte. Inte heller tycker jag om partiet hon tillhör. Mamman svarade då att Beatrice kan allt om frisering, om hon vill ha ett riktigt yrke. Nog är det konstigt, bilden du har i inlägget på Beatrice, där verkar hon äldre än sin mamma.

Svante

2012-01-20 @ 12:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0