Det är en fördold diktatur, EU alltså!


EU-kommissionen jobbar som tusan så att vi skall få insikt. Dummaren än så här blir det väl ändå inte:

"Brussels, 3 January 2012 - From 1 January, the European Commission gives citizens, businesses and non-governmental organisations at least 12 weeks to comment on plans for new policies and legislation, compared to 8 weeks previously. This will make it easier for them to get involved in EU policy-making at an early stage." (min fetning).

Tidigare 8 veckor blir nu hela 12 och jag hoppas att du ser att det involverar oss medborgare. Hur fan skall det gå till? Snacka om skeninflytande!

Skiten avslutas med:

"With its policy for 'smart regulation' the Commission aims at involving citizens and businesses in the legislative process to ensure that it takes all relevant evidence and concerns into account when drafting a legislative proposal." (jag fetade igen!).

Alltså: vi medborgare skall involveras i EU:s olika beslut och det fattar även den som är tappad bakom en vagn att det inte går. Anledningen är enkel: du kommer inte in, du vet inte hur det går till, du skall in i en stängd värld, det är inte en demokratisk församling (tjänstemän) och till yttermera visso — EU:s egna tjänstemän och politiker hittar inte själva i denna, medvetet, utformade djungel.

Det är oanständigt, skamligt och en dj...la sken"demokrati".

Jag fortsätter min vandring in i vansinnet!

Eurpoa.eu

Kommentarer
Postat av: Dennis Nilsson, Piratpartiet

Ja visst är det en dj...la sken"demokrati".



Att det har kunnat bli så, och att det kan fortsätta så beror ytterst på den enskilde individen, att medborgaren i EU-länderna har låtit det ske.



En demokrati blir inte bättre eller sämre än de engagerade/oengagerade medborgare som lever i den.



Tror man att någon annan skall göra det åt en, att det skall på något magiskt sätt sköta sig själv, så får man betala priset efteråt.



Sätt fart nu, och engagera dig i ex-vis "Occupy-rörelsen".

2012-01-06 @ 16:24:44
URL: http://dennisstartrek.blip.tv
Postat av: Ipse Cogita!

Dennis N:



Jag är så engagerad som jag kan. Röstade på PP och fick in två i EU (som gör ett glimrande jobb för övrigt). Men nu Dennis, nu är det upp till inom partiet och göra en "Berlinare" och då har du min röst som i en ask!



Hoppas ni laddar i tysthet, för tyst är det!



Tack, för övrigt!

2012-01-06 @ 17:20:57
URL: http://store.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0