Svinaktigt




Det är tufft även i den svenska ekonomin. Inte så konstigt när vi uppenbarligen har råd att ge ut ersättning för diskriminering som inte ens är det, diskriminering alltså.

Så här står det:

"Inför kursen höll arbetsförmedlingen ett informationsmöte där de uppgav att alla elever skulle behöva provsmaka alla rätter som tillagades. Eftersom kvinnan av religiösa skäl inte äter fläskkött ansåg hon sig på grund av detta inte kunna gå kockutbildningen och valde att hoppa av [...] I det aktuella fallet hade inte kvinnan hunnit börja utbildningen utan deltog vid ett informationsmöte där det upplystes om att man måste provsmaka maten."

Hur detta kan falla under begreppet diskriminering övergår mitt förstånd och hur i hela fridens namn detta kan föranleda våra myndigheter att pröjsa 60.000 spänn måste väl ändå vara långt över alla anständighetsgränser.

Men det är mycket konstigt nu i "hen-tider" när ingen dumhet är för liten för att belönas. Det snackas också en massa om värdegrunder numera, mycket poppis!, men utifrån vilken värdegrund jobbar man i detta fall? Det kan väl inte vara en positiv värdegrund att fibbla med allmänna medel, skrika diskriminering när det inte är det och att rent allmänt uppträda som de idioter man är.

Den mest oanständiga är dock kvinnan som utnyttjar systemet. Kränkt är ett annat ord som vimlar runt i luften allt oftare och man är numera kränkt för minsta småsak; okey, kränkt är jag inte men jag finner detta djup förolämpande.

Svinaktigt beteende från alla håll beskriver väl det hela bäst.

DN

Kommentarer
Postat av: Pollenallergiker

Här finns en artikel i Newsmill angående vägarn att smaka på fläskkött.



http://www.newsmill.se/artikel...



Detta artikel är patetiskt för att det är som om vägran att smaka på fläsk kött likställs som allergi och vegetarianen likställs också.



1. Alllergi är inte något man väljer. Jag är själv pollenallergiker för att min mamma är har pollenallergi. Därmed vet jag av erfarenhet. Jag har inte valt yrken som till exempel florist eller blomsterförsäljare. Därmot har valt andra yrken. Ändå uppfattar mig inte som varken diskrimminerad inte heller kränkt av att inte kunna lukta på blommor. Är jag också diskimminerad för att jag kan inte lukta på blommor? Var går gränsen?



2. Enligt arbetsförmedlningen hade kvinnan varit på ett informationsmöte. Där fick hon precis som alla oavsett kostvanor får samma information är min övertygelse att maten smakas av. Här är det säkert inte en glutenallergiker inte heller en nötallergiker känner sig diskrimminerad. Detta är absurt att vara så pass lätt kränkt. Allstå väljer man ett yrke som inte innebär att smaka av fläskkött. Kvinnan blev alltså inte "tvingad" för att hon hade inte ens börjat på utbildningen!



3. Vegitarianen har valt att enbart äta grönsaker. Detta är ett medvetet vald kostvana. Är även övertygad att vegitarinen upplever sig inte eller snarare har aldrig hört talas om en vegitarian upplever sig diskrimminerad. De väljer helt enkelt inte yrket kock utan snarare väljer andra yrken. Lika väl i ett sekulärt land som sverige kan man se att religon och dess utövand samt dess regler är själv valda.Allstå denna artikel är patetisk!

2012-02-28 @ 18:49:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0