Stora ting förtigs ...




I vårt land sysslar man med de mest konstiga saker och det är ofta vi skattebetalare som står för fiolerna. I jämlikhetens namn skall skyltarna vid våra övergångsställen präglas av varannan damernas. Bara det är ju så tramsigt att man knappt tror det. Att sen toppa det hela med att det är fel på de kvinnliga skyltarna för att skjolen är för kort och tuttarna för stora gör att man funderar på att emigrera.

Stora tuttar skall man för övrigt passa sig för att skaffa på konstgjord väg eftersom de tenderar att spricka.

Har inte bloggat mycket på sistone och det har sina skäl. Jag har fullt sjå att hinna med att sätta mig in i vad som händer i Grekland och i förlängningen med EU. Det skrivs rejält om detta i utländska medier och inte minst i bloggosfären. Här finns det dolda agendor i en mängd som gör att man blir yr i roten och självklart kommer Grekland att krascha, frågan är när och hur och vad som sen händer. Det handlar inte längre om pengar, det handlar om makten över oss i framtiden.
Det är en tung fråga.

En annan "tungis" som som jag följer är klimateländet. Här sker ting vill jag lova och stora elefanter faller som furor och här är en. Här hemma kör vänsterpartiet på som om klimatfrågan var vår tids största fråga, speciellt i vårt land, och det är så tragiskt att man gnisslar tänder "all the time". Detta är från Andas lugnt:


(LULUCF=Land Use, Land Use Change and Forestry)

Att Sverige skulle förstöra sin ekonomi när övriga världen (99,94%) inte gör sitt, gör att jag undrar vem som kan ta svenska politiker och de som satsar så mycket för så lite på miljön på allvar. Jo, det är klart, de oupplysta.

Här hemma kör vi vidare med vindsnurror en körning som redan ifrågasätts runt om i resten av världen och vi kommer snart till solpaneler också men det är redan kört "därute", det med.

Här hemma präglas debatten av "hen"-frågor, feministiskt dravel och en del annat smått skit. Men det finns mycket viktiga saker därute och till redan nämnda skall väl läggas övervakningseländet.

Att vi sen ser så väldigt lite i medierna om hur det går med den arabiska våren, som väl nu åtminstone närmar sig höst, förstår jag inte över huvud taget.

Sen har kvällstidningarna slutat med möjligheten att blogga och det var väl bra det så slipper jag besvära mig med att läsa dessa. Heder åt de MSM:are som fortfarande vill ha en dialog. Kvällstidningarna vill det inte.

Resten av min tid ägnar jag numera att forska hur jag kan driva mitt företag utanför EU och hur jag kan flytta mig rent fysiskt samma väg. Älskare av Europa som jag är så blickar jag just nu mot Schweiz. I EU-land vill jag icke befinna mig framöver. Därtill börjar det demokratiska underskottet bli alltför stort. Norge? Nja, det är kallt där.

SvD




Kommentarer
Postat av: Svante Svensson

Det måste man ju begripa att så sexiga skyltar inte kan användas, de skulle ju kunna skapa trafikstörningar.

Svante

2012-02-23 @ 16:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0