Snart U-landsstatus på posten

 
Förr i tiden var brevlådorna knallgula runt om vilket innebar att man helt enkelt såg dem på både nära och långt håll. Numera har designfjöntarna lyckats med att kamouflera lådeländet med nästintill militär precision. Det är nog därför färre och färre brev kommer fram. Man stoppar väl sina brev i andra lådor och vips är försändelserna på tippen.
 
Nej, så är det nog inte men en sak är klar: postens precision börjar närma sig tidiga Ikeamöblers instruktioner. IKEA har dock bättrat sig med åtskilliga hundratals procent, posten väljer, som vanligt, att gå andra vägen.
 
Som egenföretagare kunde jag förr skryta med vår posts eminenta service och leveranssäkerhet; det kan jag inte längre. Bara denna sommar har fyra(!) försändelser försvunnit. Jag orkar inte ens rapportera det längre och då förstår ni att de siffror posten redovisar kring "borttappade" försändelser är lååååångt större.
 
"Om man samtidigt ser att vi delar ut post till 4,5 miljoner hushåll och 900 000 företag varje dag, så är det nog näst intill omöjligt att få 100 procent nöjda kunder även om man naturligtvis strävar efter det, säger Postens presschef Per Ljungberg."

Föraktet för kunderna ser vi när presschefen ovan uttalar sig. Jag har haft mitt företag i trettio år och jag kan garantera att det de senaste årtiondet gått rejält utför. I princip inte en miss förr allt medans det numera hör till, om inte vardagen, så åtminstone något strul varje månad.
 
Jag nänns inte bry mig längre utan använder numera andra kanaler där det är möjligt. DHL ringde för övrigt i går och sa att "paketet jag sa skulle komma klockan 11.00 blir lite sent. Jag kommer 11.07".
 
DN SR
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Leo

Postens personal är på det klara att nuvarande VD (med minst 900.000 kr i månadslön) håller på att sänka bolaget med sina krav eftersom målet är att privatisera. Vad säger svenska folket om detta?

2012-08-11 @ 00:24:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0