Trångt är det inte men ...




Det är ju alltid skönt att folk resonerar lite logiskt och det verkar Jonas Eliasson göra:



Alldeles korrekt och själv bor jag i Malmö och här är det definitivt ingen trängsel heller (tro mig, jag kör här dagligen). Men man får se upp när man resonerar; vissa anser att en samling på tio bilar är trängsel men dylikt folk bor troligen fel, de skulle bo i Norrlands inland eller så.

Att det skulle införas trängselgrejsingar i i Uppsala och Linköping faller på det enkla faktum att det är dumt. Men i Vimmerby har jag emellanåt haft lite problem så där skall man nog fundera på åtgärder.

Som vanligt så handlar det enbart om stålar och sådana har vi tydligen ont om. Ja, det gäller så klart inte när vi skall rädda Grekland, Italien, miljön och fan och hans moster men annars.

Det närmar sig val och nu börjar det bli knepigt — det verkar inte finnas mycket vettigt att ta ställning till.

SvD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0