Jag har betalt!
Nu skall Telia ta betalt för Skype, halledumilde! Alltså: jag betalar redan till Telia för att komma ut på nätet, och nu skall Telia välja vad jag får och inte får använda; nu skall de alltså ta betalt av mig för en tjänst som är gratis av leverantörer (Skype) vilket måste innebära att Telia tar betalt för ett annats företags produkt utan att göra ett skit.
Undrar vilka andra företag som står på tur för snyltföretaget Telia?
Telia är med andra ord ett riktigt dö’grävarföretag och det blir till att byta leverantör, om inte annat för att markera.
DN DI
Det jobbiga är att ingen verkar ta avstånd från lurendrejeriet; vem ska man byta till?
Tolkar läget som att de övriga leverantörerna tänker låta Telia ta smällen, fiska upp en och annan protestbytare och sedan införa avgiften själva... Underbart!
JSC:
Som vanligt verkar folk inte bry sig:(
Nu är det så att det finns ett avtal mellan leverantören och kunden. Enligt lag får ingen enskilt ändra i avtalet. Men man kan sända brev om att man vill ändra - så gör Telia.
Skriv då ett brev och begär "muntliga" förhandlingar på din egen hemort. Sänd samma ett par dagar senare. Se lag om förenklad delgivning.
Nu kan inte Telia ändra utan att förhandla först. Om man gör det, så är det bara att stämma vid tingsrätt och yrka på skadestånd. Konsumentverket vill säkert vara med då det finns stöd i lagen om detta.
Pål:
Tack, och — det tål att tänka på:)