Inför 2014 — viktigt att vakna!




Jag läser att piraterna tappar medlemmar vilket inte tyder på att svenskarna är speciellt vakna eller intresserade av en av våra viktigaste frågor; den jag i ett samlat begrepp kallar för övervakningseländet med betoning på -eländet.

En av de viktigaste förespråkarna för övervakning ända in i såväl sovrum som på dass är Cencilia Malmström och hon rapporteras det minsann om och det stup i kvarten. Det är dock sämre med rapporteringen om vad hon de facto står bakom, vad det är hon vill införa. Hon har bland annat tryckt på för att få Swift-avtalet på plats (ett avtal som ger USA tillgång till uppgifter om banktransaktioner som EU-medborgare gör, men bara på det hållet, vi får inte USA:s!) och i samband med det sa hon:

"Jag har klara bevis på att Swift hjälper oss i jakten på terrorister" men de bevisen har jag inte sett röken av! Men man kan inte säga att Censilia misslyckats precis — hon och hennes gelikar har väl snart satt på plats det mesta som går inom den offentliga bevakningsbranschen.

Skall du följa några med insikt i frågan så skall du klicka på dessa tre länkar (det finns många fler men de här är på plats i Bryssel eller det där andra stället som de tramsigt nog flyttar till av oklar anledning):

1) HAX Han heter Henrik Alexandersson och har en dj...la koll på läget. Du kan lulla in direkt till dagens inlägg: Terror-spöket så får du ett smakprov.
2) Christian Engström och han sitter i parlamentet, MEP.
3) Amelia Andersdotter även hon sitter i parlamentet, två år för sent på grund av ... ja, du vet EU. En ung tjej med en drös av kunskap och drag under pumpsen!

Gör mig den tjänsten och läs de här regelbundet så kommer det att gå upp en talgdank!

Självklart skall du följa de svenska piraterna och det gör du här!


Personligen är jag en förbannad pirat sen länge och det vill till att vi, både till nästa EU-val och vårt eget, har röstningsblanketter som är väl synliga och inte undanstoppade av andra idiotpartiers medlemmar (så var det när jag röstade sist men jag kom på dem!). Nuvarande partier, alla tröttare och tröttare, behöver rejält med motstånd. Tro inget annat.

SR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0