Skära, skära, sticka flicka




Att kvinnlig könsstympning är förbjudet gläder jag mig åt; att kapa pojkars snoppar är tillåtet om det sker under ordnade former inom svensk sjukvård och det är direkt osmakligt. Det är mycket med kön och allt tar väl avstamp i religiöst vansinne.

Man tycks resonera som så här inom religionens kretsar: Gud missade en bit, vi fixa till.

Nu skall vi ner i könet igen och rota. Det har alla levnadsglada människor gjort och det mest för nöjes skull. Men nu är det andra tider och nu måste vissa utrusta sig med ett vasst instrument för att vid lämpligt tillfälle självskada sig och framkalla blodvite.


Hippokrates, vad säger du?

Även här verkar det som om svensk sjukvård hänger på och ger lite konsultråd till kvinnor som måste påvisa att de är oskulder.

Vissa män verkar vara några blodtörstiga dj...lar. Men intet är nytt under solen. Män har aldrig haft en press på sig att vara oskulder när de ingår i det äkta ståndet, kvinnor skulle vara oskyldiga horliknande mammagestalter och oskulder.

Nu är det bara en hake — jag trodde vi lämnat denna moralismens utkant bakom oss.

Där fick jag tji!

Expressen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0