Mansgris och tjejsvin?




Kvinnor har alla möjligheter i världen att starta tjejgrupper (när f...n blev alla kvinnor tjejer?), ha egna tjejmässor likt kvinnor kan (där kom kvinnor, tack) och en hel drös med andra trevliga sammanslutningar för kvinns. Det tycker jag är helt okey, men jag kan inte förstå varför det blir ett sånt dj...la liv när en man vill ha en mediakanal som starkt riktar sig till män med typiskt manligt innehåll.

Om sedan bloggare drar till med idiot och mansgris så måste det vara okey att kalla dessa för tjejsvin. Jag är en väluppfostrad man så det skulle jag så klart aldrig göra men ändå.

Men det är kanske så att vi numera inte får dela in våra kön i olika intressesfärer.

Själv tänker jag fortsätta med mitt, numera inte helt politiskt korrekta, sätt att umgås med människor; jag bryr mig helt enkelt inte om vilket kön vederbörande har, jag följer huruvida vi kan umgås på ett civiliserat sätt och ha kul som tusan.

Jag kan till och med ha kul med djur.

AB

Kommentarer
Postat av: Svante Svensson

Nu fick du mig som var lite nere idag, efter nattens bravad med två av årets rävungar, som river altanen för mig, och retar hunden till vanvett, att bli lite glad.

Svante

2011-09-09 @ 13:37:08
Postat av: Ipse Cogita!

Svante:

Glad du blev lite glad. Rävens kids (valpar?) verkar vara besvärliga typer. Lycka till med vad du nu gör;)

2011-09-09 @ 14:09:27
URL: http://store.blogg.se/
Postat av: Snutvän

Det är beklämmande att läsa och höra hur representanter för Sveriges största morgontidning argumenterar för att åsiktsfrihet och yttrandefrihet enbart skall gälla för de som tycker "rätt".

Jag har alltid levt i tron att åsiktsfrihet och yttrandefrihet är till för att vi skall få tycka fritt. När jag tagit del av DNs inlägg om "Farbror Blå" är jag bestört. Det verkar ju som om tidningens representanter inte vill försvara våra demokratiska rättigheter utan istället vill att de som "tycker fel" skall bestraffas, exempelvis genom att mista jobbet. När kommer de att kräva att de tidningar som "skriver fel" skall mista sin rätt att ges ut? Detta är åsikter som kanske skulle ha passat in i diktaturer såsom Sovjetunionen eller trettiotalets Tyskland, det enda som skiljer är vad som är "rätt" och vad som är "fel". De flesta av oss vet att vad som är "rätt" idag kan vara helt "fel" i morgon och att dagens hjälte kan vara morgondagens förrädare. Därför är åsiktsfrihet och yttrandrfrihet viktiga och de skall vara okränkbara!

Är det så att det som anses vara politiskt korrekt idag vilar på en mycket bräcklig grund och detta medför att dess vapenbärare inte skyr några medel när det gäller att försvara det?

Om "Farboro Blå" nu har ollat bilar som körts av kvinnliga kollegor, vad gör då de kvinnliga poliserna med papperet med domen när de får det i sina händer?

2011-09-10 @ 10:50:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0