I symbios med näringslivet




Gränser flyttas och det kan man uppröras över — eller inte. Volkswagen och Eon erbjuder Centerpartiet, med flera, en bil under valrörelsen och nu tycks man vilja få oss att tro att det är okey.

Det är det inte. Politiker skall tala med medborgare, näringslivsidkare och i princip vem tusan som helst men där tar det stopp. Detta kan väl inte vara så svårt att förstå förutom för politiker. Pressekreteraren Erik Bratthall mumlar något om att han inte vet om bilen användes privat precis som om det hade någon betydelse. Bilen skall inte användas alls eftersom det finns en motprestation (en utvärdering av bilen) inbyggd i avtalet.

Men tiderna ändras och mitt påstående, sedan lång tid tillbaka, att politiker, näringsliv och i viss mån det juridiska systemet lierar sig alltför tätt, står fast.

Sen måste jag konstatera att pressekreteraren herr Bratthall verkar vara en riktig planta i sina samtal med pressen. Så här säger reportern: "Partiet betalar ju inte för bilen, det är ju någon annan som gör det, då är det väl klart att man är sponsrad." Svaret, som får anses som tämligen arrogant och oprofessionellt, lyder: "Det får stå för dig".

Tillåt mig sucka.

AB

Kommentarer
Postat av: Svante Svensson

Tillåter du mig att sucka, tillsammans med dig.

Svante

2011-09-28 @ 10:10:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0