Sorgens dag, glädjens och en dum dansk


Efter ett par tuffa dagar så sitter jag och fingrar på min Mac. Denna gudabenådade maskin som min son sa jag skulle investera i om jag ville undvika PC-hjärnblödningar stup i kvarten. Investerade och har aldrig ångrat mig. Steve Jobs är död och det var för tidigt. Klok man som sa: Follow Your Heart, Stay Hungry, Stay Foolish; och om det är något jag skulle varit ännu tydligare med gentemot min son så är det just det. Nu vet jag att han trycker ner deviserna till sin son så det blir bra i den generationen. Hos Peszter tittar du på en bra video.


Tranströmer fick nobelpriset och det var intressant för mig eftersom jag köpte min första bok av mannen förra veckan. Man måste så klart bli nyfiken på en man som skriver ting som:



Sen har vi, så klart, en annan värld också och i den lullar en idiot till dansk. Han var på jakt i Norge. Vem f...n släppte in en dansk i urskogen? Danskar hittar ju knappt i en storstad än mindre utanför. Och deras respekt för naturens olika nycker är noll och så blir det när man inte har vare sig natur eller bildning. Han sköt en vit älg och sådana vandrar det inte runt många av i våra skogar.

Någon bild på älgen i dött tillstånd visar jag inte men danskdjävulen ser ut så här:


Ole Frost. En obildad dansk.


Kommentarer
Postat av: pissenisse

De vita älgarna bär väl, vad jag antar, någon form av genetisk defekt? Om detta antagande är korrekt så borde väl viltvård innebära att man skjuter av de "defekta" älgarna, eller?



Om det inte är en genetisk defekt, så håller jag med dig. Sen är ju frågan om vem som bestämmer vad som är genetisk defekt och vad som är darwinistiskt framåtskridande helt klart relevant.



Men då älgjakt är tillåten, oavsett vad älgen har för färg, så anser jag att uthängandet med namn och bild på den korkade dansken, är lite onödigt.



Annars så anser pissenisse att man ska avla fram självlysande älgar för att minska viltolyckorna.

2011-10-06 @ 17:07:41
Postat av: Ipse Cogita!

Pissenisse:



Tack, och självlysande vilt i höstmörkret är, om uttrycket tillåts, helt enkelt lysande;)

2011-10-06 @ 18:56:23
URL: http://store.blogg.se/
Postat av: Alma

Vilken förbenad rasist du är. När man skjuter en vit älg är det proteststormar och uthänganden, men alla bruna älgar får sätta livet till utan att någon höjer en röst. Bara för att de bruna älgarna är fler? Jag skönjer en obehaglig analogi här. Urk. Tur att din blogg inte verkar vara särskilt välbesökt så att publiceringen på jägarens bild och namn - som inte gjort något fel - förhoppningsvis går obemärkt förbi. Primitivt drag hur som helst.

2011-10-06 @ 23:43:50
Postat av: Ipse Cogita!

Alma:

Inte din dag idag, va?

Bilden är från Aftonbladet och de har mååååååååååånga fler läsare än min lilla blogg.

2011-10-07 @ 00:12:49
URL: http://store.blogg.se/
Postat av: Jauko

Må Albin vila i frid.

2011-10-07 @ 16:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0