Glädjande Danmark!



I tider när ingen verkar satsa på någonting så är det glädjande att det kommer, med stor sannolikhet, att byggas en tunnel mellan Danmark och Tyskland. Eftersom jag bor i Malmö så blir det lite extra kul att kunna dra till Tyskland oftare än idag. Nu kan det ju bli frågan om flera gånger i månaden.

Tyskland är nämligen ett land mycket väl värt att besöka av alla tänkbara skäl. Det är hög tid att återuppväcka Tyskland som ett land värt en resa. Berlin är min favorit och jag kan lova er alla att det är en stad väl i klass med New York som alla verkar vallfärda till. Och nära är det.

Bland kommentarerna hittar jag något om att det vore bättre att rusta upp våra vägar. Hallå, vi är inte inblandade; det är en dansk-tysk föreställning.

Trodde aldrig detta skulle komma över mina läppar — heja Danmark!

SvD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0