Titta på förr, komma fram nu? Varför?




Nu kryper de fram, ledarna som sett både ditten och datten under sin karriär inom idrotten. Det var väl bra men jag frågar mig vad de gjorde när det hände. Tydligen ingenting eftersom Ulf säger så här:

"Man är inte tillräckligt stark för att själv gå fram och agera i en sådan situation."


Vilken situation frågar sig vän av ordning? Jo:

"Jag har varit ögonvittne till hur tränare i ganska hög medelålder har, om inte förgripit sig, men grovhånglat med 12–13-åriga tjejer ute på tävlingar, säger Karlsson till TV4 Nyheterna Värmland."

Alltså: det finns folk som i vuxen ålder ser män i hög medelålder sitta och kladda på 12-13-åringar, och som väljer att inte göra någonting — inte ens dra till dem en fetsmäll på käften.

I rest my case!

Men nu kommer de fram och hyllas som varande mer eller mindre hjältar. Not in my book!

De får nog betalt eller nåt, de som kryper fram. Att inte i alla lägen, med kraft, försvara kids måste betraktas ligga högt på den moraliska straffskalan.

Hur var det nu han sa (Martin Luther King var det väl): Det värsta är inte de onda människornas ondska utan de goda människornas likgiltighet.

SvD DN AB Expressen

Kommentarer
Postat av: elina

Du skrev vad jag ville säga.

2011-11-01 @ 20:19:01
URL: http://blogg.iniskogen.se
Postat av: Henke

Karlsson borde åtalas för medhjälp...



Tack för din blogg. Du säger det jag sagt i 15 år men kallats foliehatt för...



This world is DESIGNED to hurt kids...



The sooner ppl get this and revolt against it, the sooner this will change.



2011-11-01 @ 21:10:10
Postat av: Deevo

Äh, troligtvis fantiserar Uffe eller också var det andra tider förr, med en annan syn på sexualitet eftersom han inte verkade bry sig.



Vad jag minns var det annorlunda förr. När jag var 17-20 år så hände det ju att man låg med fjortisar och det var ingen som brydde sig. Allra minst föräldrarna till deras döttrar vilket man tycker att de borde gjort nu så här i efterhand. Jag sov över hos min tjej och hon sov över hos mig. Ingen som tänkte på ålders-skillnaden då. Men lagen och synen på sex var annorlunda på så många olika sätt. Både grövre och prydare i en sorts obegripbar schizofrenisk moralpanik.



Man vill ju inte skicka sin dotter på träningsläger nu om medelålders fri-idrotts-peddos ska trasha sönder dem. Det står ju klart. Idrotten räddar barnen från spriten och drogerna men de blir istället utnyttjade sexuellt;)

2011-11-01 @ 21:28:05
Postat av: eva

Solklart fall till medhjälp! Skyddande av pedofil! Fy fan vilka dj-a krakar det finns, njöt säkert själv av situationen. Smög väl och kollade på. Sätt dit fluktaren, som inte satt stopp för det han såg och samtyckte till.

2011-11-02 @ 08:21:20
Postat av: Dan Andersson

Det är så sant som du skriver. Tyvärr är nog både övergrepp och att folk väljer titta bort mycket vanligare än man vill tro. Jag vet själv hur många valde att blunda för de övergrepp min mor och styvfar utsatte mej för, trots att det fanns tydliga tecken. De är nu döda båda två, min styvfar tog sitt liv när jag skrev till honom och beskrev mina minnen och att jag inte tänkte tiga längre. Det som gör att man känner sej taskig är att jag är ganska säker på att det finns fler offer för dom, som fortfarande lider i tysthet.

2011-11-02 @ 10:53:33
URL: http://metrobloggen.se/vdgg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0