EU gungar vill jag lova!




Nu är det full rulle inom EU och alla verkar gå på gungfly-lik mark. Men att det skulle kunna tänkas bli en folkomröstning borde inte vara helt obekant för de insatta. Det skrev The Wall Street Journal om redan i juni:



Den 19 juni kan man läsa i MINA:



Det finns mycket vi kan kolla i förhand men då gäller det att följa andra medier än de svenska. Och MSM (Main Stream Media) räcker inte långt, här gäller det att följa insiktsfulla bloggare.

Dramat fortsätter och det riktigt intressanta tycker jag nog är att så fort det blir tal om att höra vad skocken medborgare tycker, då blir maktmänniskorna lite nödiga. Merkel och han fransosen får nu sina fiskar varma och det kan de gått ha.

De, politikerna, gillar helt enkelt inte dem som ger dem makten; åtminstone inte vid andra tillfällen än vid val.

Och, utan att vara konspiratorisk, visst hände det något konstigt med den militära ledningen i Grekland, väl?

Oavsett hur det går så tror jag att Greklands agerande har lärt oss något. Inte politiker — men oss andra!

AB Expr. SvD SR

Kommentarer
Postat av: Svante Svensson

Apropå EU. http://www.svd.se/naringsliv/papandreou-tros-fa-sparken_6606882.svd Men vad ska mamandreou säga då?

Svante



2011-11-03 @ 14:28:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0