Bara kärringar ...



Det är uppenbarligen någon teatergrejsing på gång någonstans i Sverige. Scum manifesto eller något liknande heter det och det är en avdankad tant från sextiotalet som ligger bakom. Hon gillade inte män.

Det må vara hur det vill med den  saken men det intressanta är att pjäsen enbart tar in kärringar, män är förbjudna. Är inte det förbjudet?

Att det sen finns, numera precis överallt ända in på dagis, en genusdebatt som kört av vägen är en stor sorglighet. Här skall kidsen fostras i någon form av anständigt liv med respekt för både ditten och datten men det skiter feministerna i.

Världen "brinner", problemen står som en störtskur i backen och feministerna ägnar sig åt diskriminering i parti och minut.

Kvinnor har ju tjatat i flera årtionden nu att "kvinnor kan" (precis som om någon vettig människa någonsin betvivlat det) men just nu kan de inte, feministerna. Men det blir så här när man inte är ute i den riktiga världen. Själv har jag jobbat i många år och mitt yrke gör att jag sett hundratals olika typer av organisationer och jag har inte träffat på fler inkompetenta kvinnor än män.

Att det sen finns en massa odugligt folk på massvis av positioner i samhället är en annan sak.

*suck*

AB

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0