Det går åt fel håll!



Sossarna har nog inte många strateger i sina led vilket visar sig när Jämtin föreslår fler religiösa högtider. Fler!?, de skall bort helt. Det finns en perfekt lösning som kan tillfredställa alla: ge varje medborgare en hög fritidsdagar som man kan disponera efter bästa förmåga.

Ateisterna lägger sina dagar där de behagar och de som tror på något, oavsett vad, lägger sina dagar där de finner det trevligast och bäst.

Att i Sverige införa helgdagar för muslimer verkar ju direkt korkat. Vi är väl inte ett muslimskt land, åtminstone inte vad jag vet.

Det kommer säkert krav från sossarna på att muslimska länder skall skall införa kristna högtider och till det kan jag bara säga — lycka till!

Det kan jag säga till Sverigedemokraterna också, även om det bär mig emot.

SvD

Kommentarer
Postat av: Sture

"Det kommer säkert krav från sossarna på att muslimska länder skall skall införa kristna högtider"



Har sossarna någonsin krävt något av muslimska länder förut? Man kan ju i så fall tycka att moskébyggandet i Sverige borde ha haft ett samband med kyrkbyggandet i mellanöstern och på den arabiska halvön, men så har det ju uppenbarligen inte varit.

2011-05-02 @ 10:16:20
Postat av: Ipse Cogita!

Sture:

Tack, men det var mest för att visa på idiotismen i förslaget som gjorde att jag tog ut svängarna lite grand;)

2011-05-02 @ 10:56:27
URL: http://store.blogg.se/
Postat av: Sture

Annars vore det en god princip. Tolerans, anpassning och religionsfrihet bör väl inte vara någonting enkelriktat?

2011-05-02 @ 18:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0