En sorglig historia




Att det stod illa till i alla turer runt Assange visste jag innan men nu börjar det väl ändå likna röta. Att en kvinnlig förhörsledare tillåts hålla förhör trots att hon polare med en av de kvinnor som anmält Assange för övergrepp måste anses sjukt.

Att vederbörande desstom klart tar ställning i frågan om var skulden skall läggas är också tydligt ("Heja Claes Borgström!!!").

Sen har denna förhörsledare både tomtar på loftet och moral likt en syrabadsmördare eftersom hon kommenterar det mesta hej vilt på Facebook och sen när hon av Expressen tillfrågas om hur hon vill kommentera det framkomna svarar: "Jag får inte uttala mig som polis i ärendet."

Om jag nu skall tolka det sättet att resonera så menar hon att hon har rätt att uttala sig som privatperson om Assangefallet och då får hon säga vad hon vill, men när polisuniformen dras på så kan inga kommenterar ges.

Har ingen koll på någon inom polisväsendet? Och visst är hela den här historien rena rama snurren med inslag av Kafkaresonemang.

Expr. Svd DN

Kommentarer
Postat av: xale

det finns en del likheter med Piratebay utredningen, det är något som luktar ruttet i båda fallen.

2011-03-10 @ 11:13:12
Postat av: OldWolf

Expressens "avslöjande" fanns på Flashback och i flera bloggar i slutet av januari.

Postat av: Grant

Bra inlägg! Bort med alla HBT personer inom polisen.

2011-03-10 @ 15:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0