Den här mannen skall jag följa




Att sossarna haft det besvärligt en lång tid nu måste stå utom all tvivel. Att vissa politiker inte står högt i kurs hos mig torde de som följt mina skriverier veta väl. Men den här mannen skall jag följa noga. Det av två skäl:

1. Han verkar vara rapp i truten och det kan behövas i vår enformiga politiska värld.
2. Lägg därtill att han tycks ha humor och den varan lyser helt med sin frånvaro hos i stort sett alla andra.

Sen blir jag lite orolig när vissa medier säger att han måste tona ner sitt macho-stuk. Varför det? Det behövs lite djävlar anamma så det blir lite tryck i diskussionerna.

Kanske politiken kan bli lite kuligare nu — lite mer intressant.

Och som vanligt gäller: innehållet i politiken är viktigast men hur det hela förpackas och framförs har nog egentligen större betydelse.

AB SvD Expr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0