Tur det inte var min morsa!




Det finns folk inom äldreomsorgen som borde jobba någon annanstans, lämpligen i djupa källarvalv övervakade av sadister som kunde djävlas med dem å det grövsta. Så icke i vårt land. Här kan man uppenbarligen bära sig åt hur fan som helst mot äldre och andra svaga och till på köpet får de behålla jobbet.

Nu har man tydligen löst det hela: väck från jobbet (en liten stund skulle jag tro) men så klart med full lön.

Men det är klart att här uppstår ett litet intressant juridiskt problem. Om jag sett att min moder (fullt frisk och i full sving för närvarande) utsatts för en dylik behandling så hade jag så självklart upprepat behandlingen fast på sköterskan/undersköterskan.

Då hade jag blivit anmäld, åtalad och med största sannolikhet fälld. Således måste man vara anställd för att ta hand och gamla och svaga och sen misshandla folk för att man skall gå fri — med lön.

Om inte det är snurrigt så är inget!

E DN svd


Kommentarer
Postat av: Svante Svensson

Delar din åsikt om behandlingen av gamla, barn, och ”Miljölampan”. Jag uppskattar nästan allt du skriver, trots att jag inte har en aning om var du står politiskt. Kan det vara så att du, som jag inte är imponerade av dagens politik, och står vid sidan av, och iaktar.

Svante

2011-07-08 @ 17:50:59
Postat av: Glödhet

Kan bara hålla med.

Hade detta hänt en av mina familjemedlemmar, så hade den vårdaren inte levt idag, det kan jag lova.

Vissa snackar, vissa handlar.

2011-07-08 @ 19:03:08
Postat av: Ipse Cogita!

Svante Svensson:

Jag är starkt opolitisk, har mängder med åsikter om dumheter och jag är anti-ist, det vill säga emot alla -ismer, -ister. Är du till exempel feminist så är du grupperad, jag hatar grupperingar, det verkar begränsande.



Tack för övrigt, och även tack till Glödhet;)

2011-07-08 @ 19:15:09
URL: http://store.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0