Det blir en kort tid med EU




Tack vare politiker som inte vet vad de gör så kan vi nu se starten på nedturen för stackars EU och dess medborgare. När man inte kan säga det bättre själv så använder man klokt folk — i detta fallet Churchill:




I grunden är det enkelt; om man bygger upp en union som "säljs" till medborgarna med löfte om en sak, och sen inför man fult och steg för steg, helt andra saker så går det åt helvete av den enkla anledningen att nutidens medborgare är upplysta och kunniga och det går snabbare att avslöja diverse politikers olika finter.

Hur var det nu det sas: man kan lura en person alltid, man kan lura alla människor en gång, men man kan inte lura alla människor alltid, eller något i den stilen. Just så är det.

Jag röstade för EU och det har jag sömnlösa nätter för just nu. Tanken var glimrande men jag föll för politiker som ljugit och fört oss bakom ljuset hela tiden och just nu går det down the drain likt en oljad €!

Övervakningsstaten införs med liv och lust, kostnaderna för att "rädda klimatet" är så höga att man helt enkelt måste förstå att det blir en mörk värld (och allt till ingen nytta) och det demokratiska underskottet inom EU är nästintill 100% (hela klabbet styrs av utnämnda tjänstemän).

Det stundar tuffa tider — inte bara ekonomiskt — var så säker!


Makten bankar vett i folket i Grekland 2011

Göran Persson säger idag
att Kina går in i den berömda väggen om tjugo år, hur tusan han nu kan veta det, men kan han så kan jag: EU går i väggen långt tidigare.

Det som gör att det kommer att ta tid är det faktum att unionen är byggd, medvetet, på så sätt att vi inte kan rösta bort stollarna eftersom det inte är politiker utan tjänsteman som står vid rodret. Så det vill till att folk, förhoppningsvis lugnt och fint, sakta men säkert knallar ut på gatan och protesterar.
Eller så blir det något med dunder och brak och då är misslyckandet totalt.

Expressen DN SvD

Kommentarer
Postat av: Svante Svensson

Du, och jag har i dag samma åsikt om EU, och valutan, skillnaden mellan dig och mig är att jag röstade nej till EU, och kan sova gott, de nätter det inte är fullmåne. Frågan är om inte du också skulle kunna sova gott, för du var ju i gott sällskap den gången.

Svante

2011-07-16 @ 15:58:24
Postat av: Ipse Cogita!

Svante:



Nja, jag var naiv och trodde på vad som sades (någorlunda). Men man lär så länge man har elever som läraren sa.

Fullmånesnätter trivs jag med för då är man inte själv i sin sömnlöshet;)

2011-07-16 @ 18:09:48
URL: http://store.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0