Pungar sparkas och fylls




Ytterligare en spik i kistan för vindkraftsstollarna. Förutom Wijkman och hans gelikar så är väl de flesta utanför Sverige numera på det klara med att vindkraften inte är så smart. Wijkman har mage att uttrycka: "Osaklig hets mot vindkraften".

Visserligen får han svar på tal av Jonny Fagerström men det lär inte påverka Anders Wijkman. Detta eftersom han tydligen:

"Anders Wijkman är själv vindkraftsägare och styrelseledamot i Svensk Vindkraftsförening och har, vilket framgår i bland annat Dagens Industri, starka kopplingar till vindkraftsindustrin i till exempel Vestas, Eolus Vind och Arise Windpower."

Det läser jag i NSD och om det är korrekt så förstår jag att han tycker att hetsen mot vindkraften är osaklig; det berör ju hans pengapung.

Folk som Wijkman talar antingen mot bättre vetande, vilket i sig är en skandal, eller så vet han och talar med blicken riktad mot börsen — både den egna och den officiella svenska börsen vad den nu heter.


I det senare fallet förtjänar han en spark på den nedre pungen!

TCS TSC AB

Kommentarer
Postat av: Svante Svensson



Hej igen!

Hur kunde du veta att jag också har stora tvivel när det gäller vindkraft, men det har jag. Jag vet inte om dessa rader har relevans i just detta ärende, men inskickat till lokalblaskan är det i alla fall.

”Att vården av sjuka, och handikappade är bristfällig numera vet väl alla. Men hur många vet att vården av förståndshandikappade är flyttad till Sveriges Riksdag?”

Svante

2011-07-28 @ 18:52:13
Postat av: Ipse Cogita!

Svante:



Aja, baja, Svante;)

2011-07-28 @ 19:53:04
URL: http://store.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0