Sossarna samlar styrkorna



Man måste beundra sossarnas konsekventa resa ner i avgrunden. Kvinnoförbundet har tänkt till och vips kommer det fram fem kvinnor som ingen vet vem de är. Kvinnoförbundet tror att de skulle kunna få en vinnande roll i ett framtida Sverige. Jag kan riktigt se hur någon av dessa bleka damer sitter ner och talar med Obama, Merkel och några av de andra tungviktarna. *suck*

Dumheten har således fått ett antal ansikten. Men inte gör det mig något, allt går i linje med vårt mediokra svenska sätt att se på allvarliga ting. Nackdelen är självklar, sossarna backar än mer, alliansens medelmåttiga politik kan fortsätta och vi är alla förlorare.

För att överleva i framtiden har jag förstått att det gäller att hitta ett sätt att leva utanför samhället, utan att det syns.

Jag forskar vidare.

SvD

Kommentarer
Postat av: Hiredhelp

Att du inte vet vilka de är betyder inte att de är okända. Inte heller betyder det att de är "bleka". Snarare är det ett tecken på att du inte har en aning om vilka våra riksdagspolitiker är.



Sen undrar man ju hur ditt undermåliga resonemang kan mynna ut i att dumheten fått sig några ansikten? Är de dumma för att de blivit utplockade? Är de dumma för att de är okända?



Sluta blogga, du är pinsam och inte lite medioker.

2011-02-23 @ 17:16:07
Postat av: Ipse Cogita!

Hiredhelp:

Du vet så klart vilka dessa kändisar är för du sitter väl i den politiska smeten. Men kom inte med trams och påstå att dessa kvinnor är kända och respekterade profiler; det blir löjligt.



"Dumheten" handlar snarare om att man kan komma med förslag till en eventuellt framtida statsminister som de flesta inte känner till, och vars nationella och internationell förmåga är totalt okänt.



Jag ger mig tusan på att du visste vem Rompuy och Ashton i EU var också.

2011-02-23 @ 17:36:21
URL: http://store.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0