DO har troligen fler problem




Att fru Linna är en katastrof som chef har hon själv visat i sina diverse framträdande i diverse medier, så beslutet att sparka henne är säkerligen korrekt. Nu sparkas ju inte folk i maktens korridorer, de kan missköta sig hur mycket de vill och det enda som händer då brukar vara ett av två ting: bra pension/avgångsvederlag alternativt ett nytt glassigt jobb i liknande korridorer. Hon fick det senare.

Det är skillnad på folk och folk vill jag lova.

Men jag tror det finns mycket mer att rota i i denna myndighet. När anställda likt tjattrande papegojor upprepar mantran som — det är ledningens fel klämtar varningsklockorna hos mig. Det kan tyda på en verksamhet vars medarbetare lever utan att ta ansvar och som letar fel överallt utom hos sig själva. Är det inte ledningen så är det fel på förutsättningarna att göra ett ba jobb eller något annat och när allt annat tryter så är det troligen fel på ventilationen!


Jag skulle noga utvärdera hela organisationen för det är mycket som tyder på att det förligger ett systemfel och att begreppet "diskriminering" borde tydliggöras så att det går i takt med vad som de facto menas.

En verksamhet där var fjärde person uppger sig vara "ledsna och nedstämda" (facklig enkät) samt där tio procent anser sig diskriminerade[!] av arbetsgivaren har definitivt problem mer än i toppen. Visserligen sitter korken högst upp i flaskan men här kan innehållet vara väl så skämt.

Sen blir saker och ting rent dummerjönsiga när DO hävdar att de är neutrala i trosfrågor och meddelar: ”...placerar arbetsgivaren DO inte ut adventsljusstakar i lokalerna”. Dummare och mer politiskt korrekt kan det väl inte bli. Och jag betalar! *stön*

Snacka om problem!

AB SvD DN SvD




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0