Skall bli intressant!




Nu skall det undersökas igen huruvida man skall få snacka i telefon i bilen eller ej (sms:ar i bilen gör bara idioter). Det står också att man skall undersöka andra tekniska hjälpmedel vilket jag tror är klokt.

Själv snackar jag i telefon i bilen eftersom det är ytterst praktiskt. Innan jag fick handsfree så fick jag hålla apparaten men eftersom jag alltid kört automatväxlat har det aldrig varit ett problem.

Nu har jag en ny kareta igen och i den ingick det ett navigationssystem. Nu hände intressanta ting. Här skall pillas och ändras och tvärnitarna har varit några stycken när jag lekt med systemet. Det hände aldrig vid telefonsamtal.

Ut på nätet och visst har jag lite rätt: "Enligt en undersökning som Gallup har gjort på uppdrag av försäkringsbolaget If har var tionde bilist som bor i en storstad och använder GPS råkat ut för en olycka eller incident på grund av utrustningen."

Att man inte koncentrerar sig bara på mobiltelefoner i bilen när de gör sin undersökning är alltså av godo. Men det kan bli stora problem om man upptäcker att radiopilleri och dito navigationspilleri är större bovar i dramat.

För förbjuda radio och navigationssystem kan de väl ändå inte — men man vet aldrig nuförtiden!

DN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0