Luftpartiet går framåt




Kvinnor och välutbildad medelklass i storstäderna skall man akta sig för om man får tro tidningarna. Det är de som står för MP:s uppgång i den nya Sifoundersökningen. Hur man kan rösta på ett parti som till och med i sitt partiprogram tydligt talar om att det skall gå åt helvete fattar jag inte. De avvisar utbyggd vattenkraft, kärnkraften skall förpassas till glömskans dal, olja och bensin tar slut (det har de rätt i), naturgas (inklusive shale gas antar jag) och kol stoppas och så vidare.

I stället skall energiproblem lösas med:

"Det som återstår är de förnybara energikällorna, som sol, vind, vatten och bioenergi."

Hur de fick in vatten där fattar jag inte för de säger också:

"Vi anser att vattenkraften är färdigutbyggd i Sverige och vill grundlagsskydda de sista orörda älvarna och älvsträckorna."

En politik som med 100-procentig säkerhet för oss in i mycket mörka tider stöds således av 12,3% av svenskar. Det blir väl något som så här: cirka 7 miljoner röstberättigade av vilka 80% röstar blir i runda slängar 688.000 människor.

Man vägrar nästan tro’t.

Visst finns det energiproblem framöver men det är bättre att erkänna att problemet är stort, ingen verkar ha lösningen, att kloka huvuden måste slås ihop för att möta framtiden, än att, som MP, försöka slå i oss medborgare att allt löser sig med sol, vind och vatten ...

Jag finner det djupt ohederligt och jag måste väl då, i främsta hand, anklaga kvinnor och storstädernas "välutbildade" medelklass för att detta parti kan komma att få inflytande på mitt barnbarns framtid.

*ryser*


För alla som intresserar sig för fakta rekommenderas en rejäl genomläsning av bloggen Andas lugnt. Speciellt de där kvinnorna och de välutbildade. Så, skippa julstöket och bilda er!

Expressen SvD DN SR






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0