Krångligt med rosa, tydligen!?




Fanny är en rolig dam. Hon ägnar tid på skattebetalarnas bekostnad att "forska" i hur färgen rosa uppfattas och när hon blev klar med det så kunde hon konstatera bland annat:



Till det kan jag bara säga — och?

Hon, den lustiga damen, anser att rosa är en farlig färg.

Forskning av denna typ är precis den typ av skitforskning som man vid första anblicken skulle kunna tro att det är. Men i genustider i genusfixerade Sverige kan man komma undan med vad som helst; och jag pröjsar.

Nej, det är inte första april.

Sen kan man ju undra varför inte rosa kan få vara en tjejfärg. Själv byggde hustrun och jag ett snyggt badrum med rosa inslag och tanken var väl att hustrun skulle trivas där i "lyxen". Det sket sig. Hon ockuperar numera det blå badrummet och jag duschar i den rosa drömmen. Det går bra och alla trivs.

Idag får det bli rosa skjorta.

SvD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0