Årets tomtar?



Man kan ju undra var de här folkpartistiska tomtarna varit de senaste ÅREN?! De börjar skönja lite problem med integriteten. De tycks vara oroade över övervakningssamhällets införande och uppbyggnad. Nähä!?

De verkar inte fatta att det redan har skett och det med deras goda minne och medverkan. Det lilla som finns kvar av icke-övervakning SOPAs snart bort och deras, tomtarna, uppvaknande gör att jag inser att politiker är snart de enda som inte fattar ett skit, eller så gör de det och ställer till ett helvete medvetet.

Att kalla de här för tomtar tar jag tillbaks; tomtar är ju snälla och insiktsfulla!

SvD


Kommentarer
Postat av: Svante Svensson

Vanliga snälla tomtar, har det inte på loftet. Där i ligger skillnaden.

Svante

2011-12-21 @ 14:38:54
Postat av: Mathias Sundin

Ska man kalla några för tomtar kan det vara en idé att ha koll på fakta. Du skriver att det skett med vårt goda minne och medverkan. Det är rent hittepå! Jag var en av de första etablerade politiker som engagerade mig mot FRA-lagen och inte medverkat till den eller någon annan integritetskränkansw lagstiftning. Det var även jag som skrev ett kontrakt mot datalagringsdirektivet som över 100 riksdagskandidater skrev under.

2011-12-21 @ 17:47:21
Postat av: Ipse Cogita!

Mathias:



Det var väl bra. Men i riksdagen vek sig alla, alla, och inte hörde jag några gallskrik i medierna om att det dolda motståndet var så stort. Men som vanligt ven väl partipiskan.



Och kontraktet mot datalagringsdirektivet må kallas kontrakt men det är så klart inte värt någonting.



Men jag är glad att det finns sådana som du — ni behövs men borde ställa till ett så pass stort liv att medierna blir intresserade. Först då får vi en debatt.



Idag är debatten noll.



Tack för ditt inlägg!

2011-12-21 @ 18:24:49
URL: http://store.blogg.se/
Postat av: JohJoh

@Ipse

Camilla vek sig inte!

2011-12-21 @ 18:45:11
URL: http://johjoh.bloggplatsen.se/
Postat av: Ipse Cogita!

JohJoh:



Nej, och var är hon nu;)

2011-12-21 @ 20:17:49
URL: http://store.blogg.se/
Postat av: JohJoh

Långt borta... ;o

Nu vet alla vad som sker, om man visar att man har ryggrad inom Fp, till nästa gång det hettar till...

2011-12-21 @ 21:59:38
URL: http://johjoh.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0