Ojämlika (V)




Ulla Andersson heter denna V-kvinna. Hon vill leda Vänsterpartiet. Det tycker jag hon skall gör för då vet jag att det partiet försvinner i en tunn blå rök. Hon säger så här (i ett halvtaskigt försök till programförklaring):

"Jag vill leda Vänsterpartiet till att bli det parti där frihet, jämställdhet och jämlikhet blir politikens drivkraft."

Inte en siffra rätt i det partiet skulle man kunna säga. I nästa andetag drar hon till med:

"Jag vill leda Vänsterpartiet till ett parti där kvinnors levnadsvillkor står högst på den politiska dagordningen."

Så långt har det alltså gått att man i en mening kan ansluta sig till jämlikhet/jämställdhet (vad det nu är för skillnad på det) bara för i nästa mening slänga allt överbord och diskriminera männen. Skulle en man dra till med liknande dravel så hade kölhalning anmodats av en samlad kritikerkår.

Varför har det blivit så comme il faut att acceptera vissa kvinnors fullständigt idiotiska tankebanor?

Nu får man inte bli upprörd över Ullas inlägg, hon är främst politiker tillika opportunist. En människa som vill oss ALLA väl är hon inte.

Jag skulle tro, efter att ha läst hennes CV i artikeln, att hon: jobbat som anställd, gick inge’ vidare; jobbade som företagare vilket inte heller gick; blev politiker och det gick bra. Klarar man inte det ena så tar man det andra.

Vi har de politiker vi förtjänar.

AB






Kommentarer
Postat av: Svante Svensson

Angående Ulla Andersson

”Mina erfarenheter av att arbeta inom förskolan, äldreomsorgen, som affärsbiträde och egen företagare har gett mig nyttiga insikter om vilka förändringar som krävs och vilka villkor som gäller för kvinnodominerade verksamheter”.



Här har vi en kvinna som arbetat som affärsbiträde både som anställd, och som egen företagare hos förskolan, och äldreomsorgen. Undrar vad hon försökte sälja till barn, och gamla?



Svante



2011-08-27 @ 07:11:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0