Ekonomi har blivit kul!




Att ekonomer är en överskattad yrkesgrupp torde stå klart. Eller åtminstone en grupp som har så många olika åsikter om i stort sett allt, att någon av dem troligen träffar rätt någon gång. Nu fattar till och med jag att det inte är en exakt vetenskap men även inom denna yrkeskategori vore det kul med lite hållbara fakta.

Man kan således lita på ekonomer lika mycket som på en huggorm — inte alls!

Den enda motion jag för övrigt har haft är när jag hoppar över sidorna om sporten. Sen har jag toppat det med att glida förbi ekonomisidorna av ovan nämnda skäl.

Så icke längre. Jag har hittat fram till Andreas Cervenka på SvD.

Här har vi en man med drag i pennan. Pennan var väl att ta i kanske men han är förbenat flyhänt vid tangentbordet. En man som gång på gång formulerar stycken som:

"Anders Borg är som en miljardär som går runt i en kostym från Myrornas, får kallsvettningar av de höga priserna på Lidl och tillbringar nätterna med att smygsurfa på jakt efter robusta dieselgeneratorer och handböcker i överlevnad."

...måste helt enkelt tas på allvar. Och haver man sett, jag läser nu ekonomi igen som jag är utbildad till!

Man får tacka!

Kommentarer
Postat av: Ad Clerum

Just det att Anders Borg sägs vara på jakt på en Dieselgenerator och inte en bensindriven variant är enligt mig, pricken över i.



(Dieselvarianten är bättre, imho)

2011-04-17 @ 13:56:43
Postat av: Elin

Bra blogg du har! Jag har läst igenom några av dina andra blogginlägg och jag diggar vad jag ser :D.

2011-05-10 @ 19:35:57
URL: http://harmankardonreceiver.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0