Vi har valt — men fel tydligen


Så börjar det stå klart att den politiska kartan i gamla Svedala ritats om. SD stormar in och i Malmö är de tredje största part. Hur f...n är det möjligt? Personligen tror jag att de andra partierna har stått för den bedriften. Som ett mantra har det ekat genom det svenska luftrummet: vi kommer INTE att ta i SD med tång, de hör inte hemma i en demokrati. Det är i princip vad som gjorts. Ingen har bemödat sig att kolla deras syn på abortlagarna till exempel, och tagit den debatten.

Sossarna samarbetar med vänsterstollar och miljövindflöjlar och att det var ett strategiskt misstag fattar alla utom Mona och hennes gäng. Men nu har svenska folket sagt sitt och då gäller det att förhålla sig till det. Och nyval blir det inte. I Sverige "nyvalar" vi inte, det ingår inte i vårt sätt att bedriva politik. Danskarna har i princip nyval alltid men det är där det. Ett nyval skulle för övrigt ge SD ännu fler röster. Då skulle resonemanget gå som så här: jaha, de etablerade partierna gillade inte svenska folkets röster, då gör vi om. Det var väl själva f...n säger svensken. Skall vi inte få tycka vad vi vill. Och så röstar ännu fler på SD.

Och någon gång kanske svenska politiker skall lära sig att debatten alltid måste tas med stollar. Punkt för punkt skall deras program dissekeras och bemötas. Inte på stollarnas villkor utan på de andras. Och bara det enkla faktum att det faktiskt finns anledning att se över hur vi behandlar våra invandrare, för visst finns det problem, men att vi väljer att inte diskutera de problem som finns, tyder på att man fattat nada inom de etablerade partierna.

Jag noterar också att PP hade kommit in om de unga fått bestämma och i det finner jag tröst. För övervakningssamhället rullar på och nu bevakar ingen det, framför allt inte SD som gillar övervakning (även om de nu gnäller för att deras medlemmar hackats ut på nätet).

Reinfeldt skall för övrigt ha en eloge för sitt uttalande som var ungefär så här: allt ni journalister hör från någon annan än mig gäller inte. Det är jag som talar om hur det kommer att bli framöver. Allt annat är fel.

GP AB Expressen SvD DN




Kommentarer
Postat av: Svenne

Nu är det krig, och nu blir det motåtgärd.

Man publicerar bara en mängd nya listor med alla möjliga människor både sossar moderater miljöovänner å liknande och säger att man hackat SD på nytt, och att dessa olika människor har sökt intresse och medlemskap och sedan får ni skylla er själva om ni råkar vara med på någon av alla dessa listor.

Demokrati kan komma från flera håll, och nu är det vår tur !

2010-09-21 @ 08:49:31
Postat av: Gunilla Karlsson

Jag kan bara säga att "det är folkets val"inte moderaternas,sossarnas miljöpartiet utan de svenskar som har velat ha lite mera än vad de andra partierna kan leverera.Jag vet att det är VÄLDIGT synd om moderaterna nu,stackars dom hur skall dom klara sig?Jag tyckte detta var bra ja tilloch med mycket bra att Sd kom så långt för det är ju fortfarande valfrihet??Eller?Och vi väljer ännu så länge fritt.Jag tycker och så att Rangnfelt gör sig till åtlöje när han vägrar att sammanbeta med Sd han kommer att förlora på detta i kommande val,tro mig.Sedan är det ju kännt att det Sd tycker om invandringen det tycker även andra partier men dom är så jäkla fega så dom vågar inte klä detta med ord.Så grattis SD till eran seger.

2010-09-21 @ 09:04:54
Postat av: Fredrik

En röst på Alliansen blev alltså en indirekt röst på MP! I nästa val lägger jag min röst på SD istället!!!

2010-09-21 @ 09:06:54
Postat av: anna

VAD GÖR POLISEN MOT DENNA KRIMINALITET??? Att misshandla ett riksdagspartis medlemmar?

2010-09-21 @ 09:48:25
Postat av: Jerry

@ Svenne eller skall jag skriva "Anonym" som på http://reageramera.blogspot.com?



Du är verkligen en falsk - vågar inte figurera på en annan blogg under signaturen "Svenne"

Här har du glömt att komplettera resten av din kommentar på http://reageramera.blogspot.com nämligen "Ett tips: Känner du igen någon som varit på alla dessa demonstrationer mot SD, så ta med denna/dessa personerna på din lista, det kommer jag att göra."



@ Gunilla Karlsson

Bra summerat med att det är folkets val.

Nya moderaterna, socialdemokraterna samt miljöpartiet inte känt riktigt vad svenskar är ute efter.



Jag håller med dig att moderaterna har huvudvärk på grund av SD.

Vi får se imorgon om Alliansens mandat bli större i den slutliga räkningen – det är inte många röster som krävs för att Alliansen behåller egen majoritet.

2010-09-21 @ 14:25:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0