vemodet rullar in



Haver man sett, DN tar in en artikel med valets viktigaste fråga. Det var i grevens tid och förhoppningsvis läses artikeln av personer som faktiskt inte är speciellt pålästa i frågan om hur såväl övervakningssamhället som mitt vemod rullar in.

Det är Piratpartifolk som skrivit den och en finns redan på plats i EU-smeten och gör ett glimrande jobb — Christian Engström. Det är stora ting på G! Allt, precis allt kommer att bevakas och övervakas om vi inte sätter ner fossingarna och ryter till, gärna lite högre än en påstruken mus.

Förutom alla övervakningssystem så vill man nu på allvar också lägga till lite smått och gott som till exempel ansiktsigenkänning, sociogram och f..n vet vad. HAX, även han på plats i de fina salongerna skriver (läs den bloggen!):



HAX har bara fel på en punkt och det är när han skriver att självaste Orwell hade häpnat; det hade han inte, han hade trott att han drömde eller att han hamnat i helvetet.

Alltså kan jag konstatera att: politikerna icke är goda längre, de är maktmänniskor av värsta sort. De är väl insatta i frågan, de mörkar, speciellt så här inför valet och de drömmer våta maktdrömmar. De vill således dels övervaka oss på alla de sätt som går, dels vill de kunna använda denna kunskap till illvilliga ting och nu vill de också införa detta i mörka källarvalv utan insyn; med andra ord i djupaste hemlighet väl dolt för oss det berör.

Vi kallas medborgare.

Att avskyvärdheterna sen också tycks ske i djup samklang med näringslivet gör att man river sitt hår i förtvivlan. Jag är ingen ung fildelare, jag är en man i mina bästa är och om jag ser vart det barkar så borde åtminstone de unga i vårt samhälle se vart vi är på väg. Och det finns inget ljus i tunneln var så säker (de politiker som säger att allt är som det ska ljuger, de är det mötande tåget i tunneln!).

Det är inte de onda som vi skall se upp med dock — det är de goda men tysta!

Skamligt folk borde inte få befolka våra folkvalda ämbeten.

Remember, remember...!

DN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0